Microchip Technology udostępnia projekt referencyjny ładowarki indukcyjnej zgodny ze standardami Qi® v2.0 oparty na dsPIC33

Kategoria: , Tagi:

Ponieważ główni producenci ładowarek, w tym ci z branży motoryzacyjnej, pracują nad wdrożeniem standardów Qi® v2.0 (Qi2), firma Microchip Technology zaprezentowała projekt referencyjny bezprzewodowego nadajnika mocy z dwoma padami. Zasilana pojedynczym cyfrowym kontrolerem sygnału dsPIC33 (DSC), konstrukcja referencyjna Qi2 zapewnia efektywną kontrolę w celu zoptymalizowania wydajności. Kluczową cechą nowego standardu Qi2, niedawno wydanego przez Wireless Power Consortium (WPC), jest wprowadzenie profilu mocy magnetycznej (MPP) z obsługą wyrównania magnetycznego pomiędzy nadajnikiem a odbiornikiem. Elastyczna architektura oprogramowania DSC umożliwia obsługę połączenia MPP i rozszerzonego profilu mocy (EPP) Qi 2.0 w jednym kontrolerze.

Wykorzystanie projektu referencyjnego Qi2 pomaga zminimalizować ryzyko podczas certyfikacji produktu końcowego, który jest wymagany do przejścia procesu certyfikacji Qi. Ponieważ integruje kilka części firmy Microchip dopuszczonych do użytku w branży motoryzacyjnej, ładowarka z dwoma padami spełnia również standardy motoryzacyjne w zakresie niezawodności i bezpieczeństwa. Rozwiązanie sprzętowe i programowe klasy motoryzacyjnej umożliwia łatwiejszą integrację w branży motoryzacyjnej dzięki obsłudze architektury otwartego systemu AUtomotive (AUTOSAR®) i architektury abstrakcyjnej mikrokontrolera AUTOSAR (MCAL), bezpieczeństwu funkcjonalnemu i nie tylko. Zintegrowany układ uwierzytelniający CryptoAuthentication™ zapewnia bezpieczeństwo spełniające rygorystyczne wymagania standardów Qi w zakresie uwierzytelniania.

„Konstrukcja referencyjna z dwoma padami zapewnia producentom modułów ładowarek samochodowych elastyczność i programowalność w celu optymalizacji rozliczania strat mocy MPP (MPLA) i wykrywania ciał obcych w oparciu o Q-Based (Q-FOD) oraz minimalizacji czasu potrzebnego do certyfikacji. Umożliwia także bezproblemową integrację ze środowiskiem motoryzacyjnym”powiedział Joe Thomsen, wiceprezes jednostki biznesowej cyfrowych kontrolerów sygnałów firmy Microchip. „Konstrukcja klasy motoryzacyjnej oraz pełna gama wsparcia w zakresie sprzętu i oprogramowania pomagają naszym klientom optymalizować rozwiązania końcowe i skracać czas wprowadzenia produktu na rynek”.

W ramach projektu referencyjnego firma Microchip może dostarczyć pliki projektowe i oprogramowanie zaprojektowane tak, aby zapewnić łatwe projektowanie i sukces już przy pierwszym podejściu. Projekt obejmuje moduł dsPIC33 DSC i podsystem bezpiecznego przechowywania danych TA100/TA010 Trust Anchor dostarczony przez firmę Microchip jako licencjonowany urząd certyfikacji producenta Wireless Power Consortium (WPC). Dodatkowo projekt obejmuje również transceiver CAN ATA6563 firmy Microchip, sterowniki bramki MCP14700 oraz regulatory MCP16331 i MCP1755.

Kluczowe cechy:

  • Nadajnik z dwoma padami obsługujący Qi 2.0
  • MPLA i Q-FOD
  • Składanie i wyłączanie mocy cieplnej
  • Nadajnik oparty na kontroli topologii o stałej częstotliwości w celu optymalizacji wydajności EMI/EMC
  • Łatwa integracja ze środowiskami motoryzacyjnymi za pomocą sprzętu/oprogramowania CAN FD
  • dsPIC33 umożliwiający integrację komunikacji bliskiego zasięgu (NFC) w celu wykrywania/ochrony i komunikacji kart
  • Komunikacja UART-USB i graficzny interfejs użytkownika do zaawansowanego raportowania/debugowania pakietów danych
  • Możliwość rekonfiguracji sprzętowej i możliwość obsługi większości topologii przetworników

Komentarze do artykułu

Zapytaj o produkt